Güncel Başlıklar:

Meyhane Kapısına Gittim

Unknown 1 Mayıs 2014 Perşembe 06:54

 
MEYHANE KAPISINA GİTTİM

Bir sabah erken vakti gittim meyhane yerine
Rastladım esmer birine

Boyu Şimşir ağacı
Yılan misali burgulu iki saçı

Gerdan üstü bırakılan zülüfler
Sanki şahmaran misali biçim

Pare pare süzülmüş zülüfler hilal kaşlar üstüne
Ebrular,benzeridir kuş kanadı figürüne

Gözetlemek nasipmiş meğer,izne tabiymiş
Bir kerecik görmek,iki yüz naza bedelmiş
De ki eyesir!anla,çöz ve söyle halimizi
Köse çekti hasret ve gamlar bizi

Sordum seher vaktineydi bana verdiğin?
Ey selvi boylu sevgilim!

Bilmezsin sana sunduğumu ey fakir!,
Sunulan ki abi hayat,kevserdir.

Tüm melekler,huriler,periler gelseler seni temaşa
Dedi haşa haşa!

Layık olmaz bakışları ebrularına
Ey gönül inanma!

Paysız bırakma beni meyhane kapısındaki dilberden,
Ümidimiz ey seçilmiş liderden!

Bugün saki sen olmuşsun maşallah!
Xanî şarap içen olmuş eşhedü billah.

Ahmedê Xane